Groep 3-4Beeldend

Fijn op het schoolplein

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Fijn op het schoolplein

  • Welk spel vinden veel kinderen fijn? Waaraan zie je dat?
  • Aan wie kun je goed zien dat hij/zij het fijn heeft? Leg eens uit?
vorm

Lichaamsvormen mens: realistisch

  • Welk mens vind je er heel echt uitzien? Hoe komt dat?
  • Welk mens heeft weinig details en is toch herkenbaar? Waarom?
  • Welke lichaamsvorm vond je het lastigst om weer te geven? Waarom? Wie heeft een tip hoe je dat de volgende keer zou kunnen doen?
werkwijze

Papier-maché

  • Welk reliëf steekt ver uit en welk reliëf is laag? 
  • In welk reliëf heb je zowel stukken die ver uitsteken als lage stukken?
  • Welk reliëf is glad afgewerkt? Hoe heeft de maker dat gedaan?
werkwijze

Schilderen met verf

  • In welk werkstuk zie je egale vlakken? Wijs eens aan.
  • In welk werkstuk zie je dikke en dunnen lijnen? Hoe heeft de maker dat gedaan?
  • In welk werkstuk zitten veel gemengde kleuren. Benoem ze eens.
onderzoek

Onderzoek het materiaal

Stel deze vragen voordat de leerlingen met de uitvoering beginnen.
  • Hoeveel ideeën heb je (met je groepje) bedacht?
  • Voor welk idee weet je al een toepassing? Leg eens uit.
Alweer een beetje creatiever geworden!