Groep 3-4Beeldend
Fijn op het schoolplein
Terugkijken: wat hebben we geleerd?
betekenis
Fijn op het schoolplein
- Welk spel vinden veel kinderen fijn? Waaraan zie je dat?
- Aan wie kun je goed zien dat hij/zij het fijn heeft? Leg eens uit?
vorm
Lichaamsvormen mens: realistisch
- Welk mens vind je er heel echt uitzien? Hoe komt dat?
- Welk mens heeft weinig details en is toch herkenbaar? Waarom?
- Welke lichaamsvorm vond je het lastigst om weer te geven? Waarom? Wie heeft een tip hoe je dat de volgende keer zou kunnen doen?
werkwijze
Papier-maché
- Welk reliëf steekt ver uit en welk reliëf is laag?
- In welk reliëf heb je zowel stukken die ver uitsteken als lage stukken?
- Welk reliëf is glad afgewerkt? Hoe heeft de maker dat gedaan?
werkwijze
Schilderen met verf
- In welk werkstuk zie je egale vlakken? Wijs eens aan.
- In welk werkstuk zie je dikke en dunnen lijnen? Hoe heeft de maker dat gedaan?
- In welk werkstuk zitten veel gemengde kleuren. Benoem ze eens.
onderzoek
Onderzoek het materiaal
Stel deze vragen voordat de leerlingen met de uitvoering beginnen.
- Hoeveel ideeën heb je (met je groepje) bedacht?
- Voor welk idee weet je al een toepassing? Leg eens uit.
Alweer een beetje creatiever geworden!