Groep 7-8Beeldend

Huid van fruit

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Huid van fruit

  • Welk fruit ziet er zo uit dat je het wel zou willen opeten?
  • Wat voor sfeer heeft dit stilleven? Waardoor komt dat?
vorm

Afsnijding

  • In welke werkstukken zie je figuren die zijn afgesneden?
  • Aan welke kant van het werkstuk zijn ze afgesneden?
  • Is de afgesneden figuur heel dichtbij of is de figuur afgesneden vanwege het formaat?
werkwijze

Knippen/plakken papier

  • In welk werkstuk zie je veel verschillende soorten randen? Wijs ze eens aan?
  • Welke rand vind je heel bijzonder? Leg uit waarom? Past de rand goed bij de vorm? Waarom?
werkwijze

Rubbing

  • Maak een spelletje van de nabeschouwing. Leg materialen en rubbings neer. Laat de leerlingen het materiaal bij de rubbing zoeken. 
  • Welke rubbing is heel duidelijk? Hoe komt dat?
  • Welke rubbing is gemaakt door het papier te verschuiven? Wat voor effect heeft dat?
onderzoek

Knip en schuif

  • Hoe ben je op het idee gekomen van de vorm voor je werkstuk?
  • Was dat je eerste idee? Vertel eens.
  • Welke vormen vond je eerst niet geschikt, maar heb je later toch gebruikt? Hoe kwam dat?
Alweer een beetje creatiever geworden!