Groep 5-6Beeldend

Atta

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Atta

  • In welk werkstuk is de jacht in volle gang? Waaraan zie je dat?
  • Op welke manieren wordt er allemaal gejaagd? Vertel eens.
vorm

Lichaamsvormen mens: karakteristieke houding

  • Welke werkstukken horen bij elkaar, als je naar de houding kijkt? Waarom?
  • Bij welk werkstuk moet je heel goed kijken om te zien wat de persoon doet? Hoe komt dat?
  • Wat was het lastigste aan het weergeven van de houding? Waarom? Wie heeft daar tips voor?
werkwijze

Sjabloondruk verf

  • In welk werk zijn de afdrukken heel strak? Hoe komt dat?
  • In welk werk zijn meerdere afdrukken over elkaar geplaatst? Wat is daarvan het effect?
  • Wijs eens een werkstuk aan waarin heel veel verschillende sjablonen zijn gebruik. Wat vind je daarvan?
onderzoek

Onderzoek het materiaal

Stel deze vragen voordat de leerlingen met de uitvoering beginnen.
  • Hoeveel ideeën heb je (met je groepje) bedacht?
  • Voor welk idee weet je al een toepassing? Leg eens uit.
Alweer een beetje creatiever geworden!