Groep 5-6Beeldend
Atta
Terugkijken: wat hebben we geleerd?
betekenis
Atta
- In welk werkstuk is de jacht in volle gang? Waaraan zie je dat?
- Op welke manieren wordt er allemaal gejaagd? Vertel eens.
vorm
Lichaamsvormen mens: karakteristieke houding
- Welke werkstukken horen bij elkaar, als je naar de houding kijkt? Waarom?
- Bij welk werkstuk moet je heel goed kijken om te zien wat de persoon doet? Hoe komt dat?
- Wat was het lastigste aan het weergeven van de houding? Waarom? Wie heeft daar tips voor?
werkwijze
Sjabloondruk verf
- In welk werk zijn de afdrukken heel strak? Hoe komt dat?
- In welk werk zijn meerdere afdrukken over elkaar geplaatst? Wat is daarvan het effect?
- Wijs eens een werkstuk aan waarin heel veel verschillende sjablonen zijn gebruik. Wat vind je daarvan?
onderzoek
Onderzoek het materiaal
Stel deze vragen voordat de leerlingen met de uitvoering beginnen.
- Hoeveel ideeën heb je (met je groepje) bedacht?
- Voor welk idee weet je al een toepassing? Leg eens uit.
Alweer een beetje creatiever geworden!