Groep 7-8Drama
Avontuur
Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis
Avontuur
- Wat zou de titel van dit avontuur kunnen zijn?
- Welke elementen (wie, wat, waar...) zitten er in dit verhaal?
vorm
Spelrichting
- Waar in de presentatie werd bewust met spelrichting rekening gehouden?
- Waar in de presentatie was de spelrichting een probleem?
- Wanneer is spelrichting niet zo belangrijk?
vorm
Stem
- Past de stem van de speler bij het karakter?
- Heeft de stem een 'natuurlijke' klank of wordt er een stemmetje getrokken?
vorm
Houding
- Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat?
- Kun je zien hoe oud de speler is? Waaraan zie je dat?
- Kun je een karaktertrek herkennen in de lichaamshouding? Waaraan zie je dat?
werkwijze
Acteerspel
- Wat was sterk geacteerd? Hoe verklaar je dat (denk hierbij ook aan de pictogrammen/vormaspecten).
- Heb je als publiek/kijker een voorkeur voor bepaald soort acteerspel?
- Heb je als speler een voorkeur voor bepaald soort acteerspel? Waar ligt je voorkeur, heb je een eigen stijl?
- Zie je klasgenoten met een eigen stijl in acteerspel? Licht eens toe.
onderzoek
Prik je wie
- Is jouw rol (je wie) gebruikt in de presentatie? Zo ja: ben je daar tevreden over?
- Welke rollen vond je eerst ongeschikt (of raar) maar bleken toch in de opdracht te passen?
- Hoe kwam je op het idee voor jouw rol?

Alweer een beetje creatiever geworden!