Groep 7-8Drama

Avontuur

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Avontuur

  • Wat zou de titel van dit avontuur kunnen zijn?
  • Welke elementen (wie, wat, waar...) zitten er in dit verhaal?
vorm

Spelrichting

  • Waar in de presentatie werd bewust met spelrichting rekening gehouden?
  • Waar in de presentatie was de spelrichting een probleem?
  • Wanneer is spelrichting niet zo belangrijk?
vorm

Stem

  • Past de stem van de speler bij het karakter? 
  • Heeft de stem een 'natuurlijke' klank of wordt er een stemmetje getrokken?
vorm

Houding

  • Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je zien hoe oud de speler is? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je een karaktertrek herkennen in de lichaamshouding? Waaraan zie je dat? 
werkwijze

Acteerspel

  • Wat was sterk geacteerd? Hoe verklaar je dat (denk hierbij ook aan de pictogrammen/vormaspecten). 
  • Heb je als publiek/kijker een voorkeur voor bepaald soort acteerspel? 
  • Heb je als speler een voorkeur voor bepaald soort acteerspel? Waar ligt je voorkeur, heb je een eigen stijl? 
  • Zie je klasgenoten met een eigen stijl in acteerspel? Licht eens toe. 
onderzoek

Prik je wie

  • Is jouw rol (je wie) gebruikt in de presentatie? Zo ja: ben je daar tevreden over? 
  • Welke rollen vond je eerst ongeschikt (of raar) maar bleken toch in de opdracht te passen?
  • Hoe kwam je op het idee voor jouw rol?
Alweer een beetje creatiever geworden!