Groep 3-4Beeldend
Snel - sneller - snelst
Terugkijken: wat hebben we geleerd?
betekenis
Snel - sneller - snelst
- Welke auto ziet er heel snel uit? Hoe komt dat?
- In welke auto zou Max Verstappen wel willen rijden? Vertel eens.
vorm
Lijn als versiering
- Welke vormen hebben een drukke versiering? Wijs eens aan.
- Welke vormen hebben een rustige versiering? Leg eens uit.
- Welke vormen hebben veel verschillende soorten versiering? Welk effect heeft dat?
werkwijze
Kost. mat. ruimtelijk
- Welk werkstuk zit stevig in elkaar? Hoe komt dat?
- Welke (keep)verbinding vind je slim bedacht? Leg eens uit.
werkwijze
Schilderen met verf
- In welk werk zie je verschillende schildertechnieken terug? Wijs eens aan.
- In welk werk zijn de kleuren over elkaar heen aangebracht, maar niet gemengd? Hoe komt dat?
- In welk werkstuk zijn veel zuivere kleuren gebruikt? Hoe heeft de maker dat voor elkaar gekregen?
onderzoek
Onderzoek het materiaal
Stel deze vragen voordat de leerlingen met de uitvoering beginnen.
- Hoeveel ideeën heb je (met je groepje) bedacht?
- Voor welk idee weet je al een toepassing? Leg eens uit.
Alweer een beetje creatiever geworden!