Groep 3-4Beeldend

Snel - sneller - snelst

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Snel - sneller - snelst

  • Welke auto ziet er heel snel uit? Hoe komt dat?
  • In welke auto zou Max Verstappen wel willen rijden? Vertel eens.
vorm

Lijn als versiering

  • Welke vormen hebben een drukke versiering? Wijs eens aan.
  • Welke vormen hebben een rustige versiering? Leg eens uit.
  • Welke vormen hebben veel verschillende soorten versiering? Welk effect heeft dat?
werkwijze

Kost. mat. ruimtelijk

  • Welk werkstuk zit stevig in elkaar? Hoe komt dat?
  • Welke (keep)verbinding vind je slim bedacht? Leg eens uit.
werkwijze

Schilderen met verf

  • In welk werk zie je verschillende schildertechnieken terug? Wijs eens aan.
  • In welk werk zijn de kleuren over elkaar heen aangebracht, maar niet gemengd? Hoe komt dat?
  • In welk werkstuk zijn veel zuivere kleuren gebruikt? Hoe heeft de maker dat voor elkaar gekregen?
onderzoek

Onderzoek het materiaal

Stel deze vragen voordat de leerlingen met de uitvoering beginnen.
  • Hoeveel ideeën heb je (met je groepje) bedacht?
  • Voor welk idee weet je al een toepassing? Leg eens uit.
Alweer een beetje creatiever geworden!