Groep 1-2Beeldend

Hoge bomen

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Hoge bomen

Leg alle hoge bomen bij elkaar.
  • Welke bomen zijn echt heel hoog? Hoe komt dat?
  • In welk werkstuk staan heel veel verschillende soorten bomen? Waaraan zie je dat?
  • Welke bomen zouden in hetzelfde bos kunnen staan? Leg eens uit?
vorm

Vormkenmerken

  • In welk werkstuk zitten vooral ronde vormen?
  • In welk werkstuk zitten vooral hoekige vormen?
  • Wie kan een vorm aanwijzen die meerdere vormkenmerken heeft? Benoem ze eens?
werkwijze

Stempelen figuur

  • In welke afbeelding zie je veel egale afdrukken? Hoe heeft de maker dat voor elkaar gekregen?
  • In welke afbeelding zie je zowel egale als onregelmatige afdrukken? Hoe komt dat?
  • Wat vond je lastig aan deze techniek? Wie heeft daar een oplossing voor?
onderzoek

Onderzoek het materiaal

  • Hoeveel verschillende manieren heb je bedacht?
  • Welk idee is door meerdere leerlingen bedacht? Welk idee is uniek?
  • Welk idee spreekt je het meeste aan en waarom?
Alweer een beetje creatiever geworden!