Groep 7-8Muziek
Boomwhackerpieten
Terugkijken: wat hebben we geleerd?
betekenis
Boomwhackerpieten
- Is het gelukt om de juiste boomwhackerpietjes te kleuren?
- Lukte het om het liedje te spelen met behulp van de pietjesnotatie?
- Was het sinterklaasliedje herkenbaar?
muziekaspect
Melodie
- Hoorde je een melodie? Zo ja, waarin klonk de melodie? Op welk instrument of werd hij gezongen?
- Heeft de melodie veel hoge, lage, korte of lange tonen?
- Welke melodie is het meest verrassend? Waarom?
werkwijze
Instrumenten
- Welke instrumenten heb je gehoord?
- Werden de instrumenten op de juiste manier bespeeld?
- Welk instrument vond jij mooi klinken? En welke juist niet?
werkwijze
Traditionele notatie
- Welke notenwaarden heb je gehoord? Denk aan: hele noot, halve noot, kwartnoot.
onderzoek
Mixen
- Welke ingrediënten heb je van jezelf kunnen mixen?
- Welke ingrediënten heb je van een klasgenoot kunnen mixen? Hoe hebben jullie de ingrediënten met elkaar gecombineerd?
Alweer een beetje creatiever geworden!