Groep 7-8Muziek

Boomwhackerpieten

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Boomwhackerpieten

  • Is het gelukt om de juiste boomwhackerpietjes te kleuren?
  • Lukte het om het liedje te spelen met behulp van de pietjesnotatie?
  • Was het sinterklaasliedje herkenbaar?
muziekaspect

Melodie

  • Hoorde je een melodie? Zo ja, waarin klonk de melodie? Op welk instrument of werd hij gezongen?
  • Heeft de melodie veel hoge, lage, korte of lange tonen? 
  • Welke melodie is het meest verrassend? Waarom?
werkwijze

Instrumenten

  • Welke instrumenten heb je gehoord?
  • Werden de instrumenten op de juiste manier bespeeld?
  • Welk instrument vond jij mooi klinken? En welke juist niet?
werkwijze

Traditionele notatie

  • Welke notenwaarden heb je gehoord? Denk aan: hele noot, halve noot, kwartnoot.
onderzoek

Mixen

  • Welke ingrediënten heb je van jezelf kunnen mixen? 
  • Welke ingrediënten heb je van een klasgenoot kunnen mixen? Hoe hebben jullie de ingrediënten met elkaar gecombineerd?
Alweer een beetje creatiever geworden!