Groep 5-6Muziek

De dromenjagers

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

De dromenjagers

  • Zitten er grote verschillen in je gemaakte dromenflesjes? Denk aan verschil in kleur of in figuren.
  • Gaat deze tekening over een droom of een nachtmerrie. Waaraan zie je dat? Of in het geval van alleen luisteren: Past dit geluid bij een droom of een nachtmerrie? Waaraan hoorde je dat?
  • Waar denk je dat de droom/nachtmerrie over gaat? Waaraan zie/hoor je dat?
muziekaspect

Contrast

  • Waarin hoorde je contrasten de muziek? Toonhoogte, tempo, dynamiek, klankkleur of toonduur? Zo ja, hoe dan?
  • Werden er meerdere contrasten gecombineerd? Zo ja, welke dan?
werkwijze

Tekenen op muziek

  • Wat heb je getekend?
  • Paste de tekening bij de sfeer van de muziek? Waarom wel/niet?
  • Hoe voelde je je bij de muziek, en hoe heb je dat in een tekening laten zien?
  • Paste de tekening bij de muziekaspecten, die in de muziek te horen waren?
onderzoek

Zeg ja

  • Heb je overal ja op gezegd? Zo nee: waar dan niet op en waarom?
  • Hielp het ja zeggen om sneller te kunnen creĆ«ren? Waarom?
Alweer een beetje creatiever geworden!