Groep 3-4Beeldend

Gefelicitaart

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Gefelicitaart

  • Hm, wat een lekkere taarten. Welke taarten zouden voor dezelfde gelegenheid kunnen zijn? Waarom?
  • Welke taart zou je wel in het echt willen eten? Leg eens uit?
vorm

Compositie: ritme

  • In welk (stukje) werkstuk zie je heel duidelijk een ritme? Leg eens uit?
  • Wijs eens een stukje aan waarin het ritme bijna een patroon is. Vertel eens.
werkwijze

Papier half-ruimtelijk

  • Welke half-ruimtelijke vormen zie je allemaal terug?
  • Welke half-ruimtelijke vorm is bijzonder? Hoe komt dat?
  • Wat vond je lastig aan deze techniek? Wie heeft daar een tip voor?
werkwijze

Knippen/plakken papier (matjes)

  • In welk matje zijn heel veel vormen herhaald. Hoe heeft de maker dat gedaan?
  • Welke manier van een matje knippen valt je op? Vertel eens.
onderzoek

Knip en schuif

  • Hoe ben je op het idee gekomen van de vorm voor je werkstuk?
  • Was dat je eerste idee? Vertel eens.
  • Welke vormen vond je eerst niet geschikt, maar heb je later toch gebruikt? Hoe kwam dat?
Alweer een beetje creatiever geworden!