Groep 3-4Beeldend
Gefelicitaart
Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis
Gefelicitaart
- Hm, wat een lekkere taarten. Welke taarten zouden voor dezelfde gelegenheid kunnen zijn? Waarom?
- Welke taart zou je wel in het echt willen eten? Leg eens uit?
vorm
Compositie: ritme
- In welk (stukje) werkstuk zie je heel duidelijk een ritme? Leg eens uit?
- Wijs eens een stukje aan waarin het ritme bijna een patroon is. Vertel eens.
werkwijze
Papier half-ruimtelijk
- Welke half-ruimtelijke vormen zie je allemaal terug?
- Welke half-ruimtelijke vorm is bijzonder? Hoe komt dat?
- Wat vond je lastig aan deze techniek? Wie heeft daar een tip voor?
werkwijze
Knippen/plakken papier (matjes)
- In welk matje zijn heel veel vormen herhaald. Hoe heeft de maker dat gedaan?
- Welke manier van een matje knippen valt je op? Vertel eens.
onderzoek
Knip en schuif
- Hoe ben je op het idee gekomen van de vorm voor je werkstuk?
- Was dat je eerste idee? Vertel eens.
- Welke vormen vond je eerst niet geschikt, maar heb je later toch gebruikt? Hoe kwam dat?

Alweer een beetje creatiever geworden!