Groep 5-6Muziek

Gekwetter in het dierenrijk

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Gekwetter in het dierenrijk

  • Lukte het om de juiste dieren bij de juiste composities te kiezen?
  • Pasten de dieren bij de luisterfragmenten? Waarom wel/niet?
  • Snap je waarom de componist bepaalde keuzes bij de dieren heeft gemaakt?
  • Was het makkelijk om dieren in de muziek te horen? Waarom wel/niet?
  • Welke andere beelden kwamen er  in je op bij de muziek?
muziekaspect

Toonhoogte

  • Was de muziek hoog of laag? Waarom?
  • Welke toonhoogte past goed bij de opdracht? Waarom?
muziekaspect

Klankkleur

  • Vond je het instrument/de klankkleur goed passen bij de melodie of de muziek? Waarom wel/niet?
  • Welke speelwijze hoorde je? Vond je dit goed passen bij de muziek? Waarom wel/niet?
werkwijze

Praten over muziek

  • Wat heb je geleerd van het praten over de muziek?
onderzoek

Zeg ja

  • Heb je overal ja op gezegd? Zo nee: waar dan niet op en waarom?
  • Hielp het ja zeggen om sneller te kunnen creëren? Waarom?
Alweer een beetje creatiever geworden!