Groep 5-6Muziek
Gekwetter in het dierenrijk
Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis
Gekwetter in het dierenrijk
- Lukte het om de juiste dieren bij de juiste composities te kiezen?
- Pasten de dieren bij de luisterfragmenten? Waarom wel/niet?
- Snap je waarom de componist bepaalde keuzes bij de dieren heeft gemaakt?
- Was het makkelijk om dieren in de muziek te horen? Waarom wel/niet?
- Welke andere beelden kwamen er in je op bij de muziek?
muziekaspect
Toonhoogte
- Was de muziek hoog of laag? Waarom?
- Welke toonhoogte past goed bij de opdracht? Waarom?
muziekaspect
Klankkleur
- Vond je het instrument/de klankkleur goed passen bij de melodie of de muziek? Waarom wel/niet?
- Welke speelwijze hoorde je? Vond je dit goed passen bij de muziek? Waarom wel/niet?
werkwijze
Praten over muziek
- Wat heb je geleerd van het praten over de muziek?
onderzoek
Zeg ja
- Heb je overal ja op gezegd? Zo nee: waar dan niet op en waarom?
- Hielp het ja zeggen om sneller te kunnen creëren? Waarom?

Alweer een beetje creatiever geworden!