Groep 5-6Muziek

Hiërogliefen

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Hiërogliefen

  • Welke hiërogliefen heb je in de bewegingen teruggezien?
  • Pasten de bewegingen bij de hiërogliefen? Waarom wel/niet?
  • Op welke manier was de nieuwe grafische notatie (hiëroglief) vertaald naar beweging?
muziekaspect

Motief en thema

  • Hoorde je een motief of thema in de muziek? Zo ja, waar dan? 
  • Hoe vaak kwam dit motief of thema in de muziek voor? 
werkwijze

Bewegen op muziek

  • Pasten de bewegingen bij de muziekaspecten van de muziek?
  • Pasten de bewegingen bij de opdracht? Waarom wel/niet? 
  • Welke bewegingen heb je gezien?
  • Werd het hele lichaam gebruikt voor de bewegingen of maar een deel? 
  • Werden de bewegingen op de puls van de muziek uitgevoerd? 
  • Pasten de bewegingen bij de sfeer van de muziek?
werkwijze

Grafische notatie

  • Hoe zien de muziekaspecten in de grafische notatie eruit? Denk aan:
    • hoog-laag
    • hard-zacht
    • snel-langzaam
    • kort-lang
  • Kon je de grafische notatie uitvoeren / volgen?
onderzoek

Van proberen kun je leren

  • Lukte het om meteen te gaan proberen, zonder na te denken? Waarom wel/niet?
  • Welke ideeën neem je mee voor je volgende keer proberen?
  • Welke ideeën laat je los bij je volgende keer proberen?
  • Welke toevoegingen of aanpassingen doe je bij de volgende keer proberen?
Alweer een beetje creatiever geworden!