Groep 5-6Muziek
Hiërogliefen
Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis
Hiërogliefen
- Welke hiërogliefen heb je in de bewegingen teruggezien?
- Pasten de bewegingen bij de hiërogliefen? Waarom wel/niet?
- Op welke manier was de nieuwe grafische notatie (hiëroglief) vertaald naar beweging?
muziekaspect
Motief en thema
- Hoorde je een motief of thema in de muziek? Zo ja, waar dan?
- Hoe vaak kwam dit motief of thema in de muziek voor?
werkwijze
Bewegen op muziek
- Pasten de bewegingen bij de muziekaspecten van de muziek?
- Pasten de bewegingen bij de opdracht? Waarom wel/niet?
- Welke bewegingen heb je gezien?
- Werd het hele lichaam gebruikt voor de bewegingen of maar een deel?
- Werden de bewegingen op de puls van de muziek uitgevoerd?
- Pasten de bewegingen bij de sfeer van de muziek?
werkwijze
Grafische notatie
- Hoe zien de muziekaspecten in de grafische notatie eruit? Denk aan:
- hoog-laag
- hard-zacht
- snel-langzaam
- kort-lang
- Kon je de grafische notatie uitvoeren / volgen?
onderzoek
Van proberen kun je leren
- Lukte het om meteen te gaan proberen, zonder na te denken? Waarom wel/niet?
- Welke ideeën neem je mee voor je volgende keer proberen?
- Welke ideeën laat je los bij je volgende keer proberen?
- Welke toevoegingen of aanpassingen doe je bij de volgende keer proberen?

Alweer een beetje creatiever geworden!