Groep 5-6Beeldend

Bladinsecten

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Bladinsecten

  • Welk insect valt nauwelijks op? Hoe komt dat?
  • Welk insect lijkt net op een blad? Vertel eens.
vorm

Signaal- en schutkleur

  • In welk werkstuk is valt het onderwerp nauwelijks op? Leg eens uit.
  • In welk werkstuk valt het onderwerp juist heel erg op. Hoe komt dat? 
werkwijze

Knippen/plakken papier

  • Wijs eens een werkstuk aan waarin veel verschillende kniptechnieken zijn gebruikt. Welke zijn dat?
  • Wijs eens een techniek aan die je nog niet eerder had gezien? Voor welke vorm is deze techniek gebruikt? Past dat bij de vorm? Waarom?
werkwijze

Tekenen met oliepastel

  • In welke tekening zie je veel gemengde kleuren. Wijs ze eens aan?
  • In welke tekening zie je veel verschillende technieken? Benoem ze eens?
  • Welke techniek vind je heel passen bij hetgeen verteld wordt. Waarom?
onderzoek

Knip en schuif

  • Hoe ben je op de vorm van je insect gekomen?
  • Was dat je eerste idee?
  • Welke vormen vond je eerst niet geschikt, maar heb je later toch gebruikt? Waarom?
Alweer een beetje creatiever geworden!