Groep 5-6Beeldend
Na-aper
Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis
Na-aper
- Welk dier of plant heeft de maker hier nageaapt? Waaraan zie je dat?
- Welke kleding zou in dezelfde kledinglijn passen? Vertel eens.
vorm
Textuur weergeven
- Waar zie je de weergave van een textuur die net echt is?
- Hoe heeft de maker dat voor elkaar gekregen?
- Leg de werkstukken bij elkaar waarin hetzelfde materiaal is weergeven. Welke verschillen zie je in de manier waarop het materiaal is nagebootst?
werkwijze
Tekenen met viltstift
- In welke tekening zitten veel verschillende soorten lijnen en/of vlekken?
- In welke tekening is de textuur gemaakt met meerdere kleuren? Wijs eens aan.
onderzoek
Schets je ideeën
Stel deze vragen voordat de leerlingen een schets gaan uitwerken.
- Wie heeft er heel veel verschillende schetsen gemaakt?
- Wie vond het lastig om nieuwe ideeën te bedenken? Wie kan een tip geven?
- Bedenk welke schets je wil gaan uitwerken en waarom? Laat een paar leerlingen aan het woord. Vraag of kinderen tips kunnen geven.

Alweer een beetje creatiever geworden!