Groep 5-6Beeldend

Na-aper

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Na-aper

  • Welk dier of plant heeft de maker hier nageaapt? Waaraan zie je dat?
  • Welke kleding zou in dezelfde kledinglijn passen? Vertel eens.
vorm

Textuur weergeven

  • Waar zie je de weergave van een textuur die net echt is?
  • Hoe heeft de maker dat voor elkaar gekregen?
  • Leg de werkstukken bij elkaar waarin hetzelfde materiaal is weergeven. Welke verschillen zie je in de manier waarop het materiaal is nagebootst?
werkwijze

Tekenen met viltstift

  • In welke tekening zitten veel verschillende soorten lijnen en/of vlekken?
  • In welke tekening is de textuur gemaakt met meerdere kleuren? Wijs eens aan.
onderzoek

Schets je ideeën

Stel deze vragen voordat de leerlingen een schets gaan uitwerken.
  • Wie heeft er heel veel verschillende schetsen gemaakt?
  • Wie vond het lastig om nieuwe ideeën te bedenken? Wie kan een tip geven?
  • Bedenk welke schets je wil gaan uitwerken en waarom? Laat een paar leerlingen aan het woord. Vraag of kinderen tips kunnen geven.
Alweer een beetje creatiever geworden!