Groep 7-8Drama

Ongelofelijk bijgeloof!

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Ongelofelijk bijgeloof!

  • Kon je het goed volgen? 
  • Wat zegt het einde van deze presentatie? 
  • Hoe denk jij over dit bijgeloof? 
vorm

Wie

  • Welke karaktereigenschappen heb je gezien? 
  • Hoe maakt deze speler het karakter van de rol precies aan ons duidelijk?
  • Zou je dezelfde rol kunnen spelen met tegenovergestelde eigenschappen? 
vorm

Wat

  • Wat deden de rollen in deze presentatie? 
  • Klopten de handelingen bij de rollen en hun verhaal? 
  • Vielen de handelingen op? Hoe dan? Wat deed dat met jou als kijker?
vorm

Waar

  • Waar speelde zich dit af? 
  • Wat deden de spelers om dat aan jou duidelijk te maken? 
  • Welke aspecten van de locatie hebben zij gespeeld (temperatuur, grootte...).
werkwijze

Acteerspel

  • Wat was sterk geacteerd? Hoe verklaar je dat (denk hierbij ook aan de pictogrammen/vormaspecten). 
  • Heb je als publiek/kijker een voorkeur voor bepaald soort acteerspel? 
  • Heb je als speler een voorkeur voor bepaald soort acteerspel? Waar ligt je voorkeur, heb je een eigen stijl? 
  • Zie je klasgenoten met een eigen stijl in acteerspel? Licht eens toe. 
onderzoek

Prik je wie

  • Is jouw rol (je wie) gebruikt in de presentatie? Zo ja: ben je daar tevreden over? 
  • Welke rollen vond je eerst ongeschikt (of raar) maar bleken toch in de opdracht te passen?
  • Hoe kwam je op het idee voor jouw rol?
Alweer een beetje creatiever geworden!