Groep 5-6Drama
Ooggetuigenles Jagers en Boeren
Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis
Ooggetuigenles Jagers en Boeren
- Wat herken je uit de geschiedenislessen?
- Hoe zou het voor een kind geweest zijn om toen te leven?
- Welke informatie is nieuw?
- Helpt deze les om een beeld van die tijd te krijgen?
vorm
Houding
- Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat?
- Kun je zien hoe oud de speler is? Waaraan zie je dat?
- Kun je een karaktertrek herkennen in de lichaamshouding? Waaraan zie je dat?
vorm
Mimiek
- Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat?
- Kun je een karaktertrek herkennen in de gezichtsuitdrukking? Waaraan zie je dat?
werkwijze
Vertelpantomime
- Wat was sterk verteld? Wat was er sterk aan?
- Wanneer in de presentatie waren verteller en spelers mooi op elkaar ingespeeld?
onderzoek
Ideeën gooien
- Hoe was het om zomaar je ideeën te roepen zonder er lang over na te denken?
- Welke ideeën kwamen onverwacht, welke vond je verrassend?
- Welke ideeën vond je eerst ongeschikt (of raar) maar bleken toch in de opdracht te passen?

Alweer een beetje creatiever geworden!