Groep 5-6Drama

Ooggetuigenles Jagers en Boeren

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Ooggetuigenles Jagers en Boeren

  • Wat herken je uit de geschiedenislessen? 
  • Hoe zou het voor een kind geweest zijn om toen te leven?
  • Welke informatie is nieuw? 
  • Helpt deze les om een beeld van die tijd te krijgen?
vorm

Houding

  • Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je zien hoe oud de speler is? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je een karaktertrek herkennen in de lichaamshouding? Waaraan zie je dat? 
vorm

Mimiek

  • Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je een karaktertrek herkennen in de gezichtsuitdrukking? Waaraan zie je dat? 
werkwijze

Vertelpantomime

  • Wat was sterk verteld? Wat was er sterk aan?
  • Wanneer in de presentatie waren verteller en spelers mooi op elkaar ingespeeld?
onderzoek

Ideeën gooien

  • Hoe was het om zomaar je ideeën te roepen zonder er lang over na te denken? 
  • Welke ideeën kwamen onverwacht, welke vond je verrassend? 
  • Welke ideeën vond je eerst ongeschikt (of raar) maar bleken toch in de opdracht te passen?
Alweer een beetje creatiever geworden!