Groep 3-4Muziek

De pakjesroute van Piet

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

De pakjesroute van Piet

  • Paste de geluiden bij de pietenactiviteiten? Waarom?
  • Heb je bepaalde geluiden herhaald binnen jouw pakjesroute? Welke?
  • Heb je bepaalde instrumenten vaker gebruikt binnen jouw pakjesroute? Welke en hoe vaak? 
muziekaspect

Herhaling

  • Hoorde je herhaling in de muziek? Zo ja, waar dan?
  • Hoe vaak werd het herhaald? Hoe kon je dit horen?
werkwijze

Instrumenten

  • Welke instrumenten heb je gehoord?
  • Werden de instrumenten op de juiste manier bespeeld?
  • Welk instrument vond jij mooi klinken? En welke juist niet?
werkwijze

Picturale notatie

  • Paste de notatie bij de muziek? En/of paste de muziek bij het beeld? Waarom wel/niet?
  • Welke tekeningen zijn er gebruikt om de muziek op te schrijven?
onderzoek

Van proberen kun je leren

  • Lukte het om meteen te gaan proberen, zonder na te denken? Waarom wel/niet?
  • Welke ideeën neem je mee voor je volgende keer proberen?
  • Welke ideeën laat je los bij je volgende keer proberen?
  • Welke toevoegingen of aanpassingen doe je bij de volgende keer proberen?
Alweer een beetje creatiever geworden!