Groep 3-4Muziek
De pakjesroute van Piet
Terugkijken: wat hebben we geleerd?
betekenis
De pakjesroute van Piet
- Paste de geluiden bij de pietenactiviteiten? Waarom?
- Heb je bepaalde geluiden herhaald binnen jouw pakjesroute? Welke?
- Heb je bepaalde instrumenten vaker gebruikt binnen jouw pakjesroute? Welke en hoe vaak?
muziekaspect
Herhaling
- Hoorde je herhaling in de muziek? Zo ja, waar dan?
- Hoe vaak werd het herhaald? Hoe kon je dit horen?
werkwijze
Instrumenten
- Welke instrumenten heb je gehoord?
- Werden de instrumenten op de juiste manier bespeeld?
- Welk instrument vond jij mooi klinken? En welke juist niet?
werkwijze
Picturale notatie
- Paste de notatie bij de muziek? En/of paste de muziek bij het beeld? Waarom wel/niet?
- Welke tekeningen zijn er gebruikt om de muziek op te schrijven?
onderzoek
Van proberen kun je leren
- Lukte het om meteen te gaan proberen, zonder na te denken? Waarom wel/niet?
- Welke ideeën neem je mee voor je volgende keer proberen?
- Welke ideeën laat je los bij je volgende keer proberen?
- Welke toevoegingen of aanpassingen doe je bij de volgende keer proberen?
Alweer een beetje creatiever geworden!