Groep 7-8Drama

Sint achterstevoren

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Sint achterstevoren

  • Wat stond er op hun opdrachtkaart?
  • Was het verhaal goed te volgen? 
  • Wat vond je een sterk moment? Waardoor komt dat?
vorm

Stem

  • Past de stem van de speler bij het karakter? 
  • Heeft de stem een 'natuurlijke' klank of wordt er een stemmetje getrokken?
vorm

Houding

  • Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je zien hoe oud de speler is? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je een karaktertrek herkennen in de lichaamshouding? Waaraan zie je dat? 
vorm

Mimiek

  • Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je een karaktertrek herkennen in de gezichtsuitdrukking? Waaraan zie je dat? 
werkwijze

Acteerspel

  • Wat was sterk geacteerd? Hoe verklaar je dat (denk hierbij ook aan de pictogrammen/vormaspecten). 
  • Heb je als publiek/kijker een voorkeur voor bepaald soort acteerspel? 
  • Heb je als speler een voorkeur voor bepaald soort acteerspel? Waar ligt je voorkeur, heb je een eigen stijl? 
  • Zie je klasgenoten met een eigen stijl in acteerspel? Licht eens toe. 
onderzoek

Combineer er op los

  • Hoeveel ideeën heb je (met je duo) bedacht?
  • Welk idee is uniek?
  • Welk idee spreekt je het meeste aan en waarom?
Alweer een beetje creatiever geworden!