Groep 7-8Muziek
Smoorverliefd
Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis
Smoorverliefd
- Paste het lied bij verliefd zijn? Waarom wel/niet?
muziekaspect
Ritme
- Heeft het ritme veel korte of lange tonen? En heeft het ritme een rust?
- Welk ritme is het meest verassend? Waarom?
- Hoorde je een ritmisch ostinaat? Zo ja, waar dan?
muziekaspect
Vormonderdelen
- Welke vormonderdelen had de muziek?
- In welke volgorde klonken deze vormonderdelen?
werkwijze
Eenstemmig
- Lukte het om te zingen met ademsteun?
- Lukte het om op de juiste toonhoogte, met expressie en duidelijke articulatie te zingen?
werkwijze
Instrumenten
- Welke instrumenten heb je gehoord?
- Werden de instrumenten op de juiste manier bespeeld?
- Welk instrument vond jij mooi klinken? En welke juist niet?
onderzoek
Van proberen kun je leren
- Lukte het om meteen te gaan proberen, zonder na te denken? Waarom wel/niet?
- Welke ideeën neem je mee voor je volgende keer proberen?
- Welke ideeën laat je los bij je volgende keer proberen?
- Welke toevoegingen of aanpassingen doe je bij de volgende keer proberen?

Alweer een beetje creatiever geworden!