Groep 7-8Muziek

Smoorverliefd

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Smoorverliefd

  • Paste het lied bij verliefd zijn? Waarom wel/niet?
muziekaspect

Ritme

  • Heeft het ritme veel korte of lange tonen? En heeft het ritme een rust? 
  • Welk ritme is het meest verassend? Waarom?
  • Hoorde je een ritmisch ostinaat? Zo ja, waar dan? 
muziekaspect

Vormonderdelen

  • Welke vormonderdelen had de muziek?
  • In welke volgorde klonken deze vormonderdelen?
werkwijze

Eenstemmig

  • Lukte het om te zingen met ademsteun?
  • Lukte het om op de juiste toonhoogte, met expressie en duidelijke articulatie te zingen?
 
werkwijze

Instrumenten

  • Welke instrumenten heb je gehoord?
  • Werden de instrumenten op de juiste manier bespeeld?
  • Welk instrument vond jij mooi klinken? En welke juist niet?
onderzoek

Van proberen kun je leren

  • Lukte het om meteen te gaan proberen, zonder na te denken? Waarom wel/niet?
  • Welke ideeën neem je mee voor je volgende keer proberen?
  • Welke ideeën laat je los bij je volgende keer proberen?
  • Welke toevoegingen of aanpassingen doe je bij de volgende keer proberen?
Alweer een beetje creatiever geworden!