Groep 3-4Muziek
Spiegelbeeld
Zing een lied over je spiegelbeeld en beweeg op de spiegeldans.

Hier gaat het over
Hierop ga je letten
Hiermee ga je het doen
werkwijze
Bewegen op muziek
De leerling kan naar aanleiding van de muziek bewegingen bedenken en uitvoeren, eventueel met behulp van materiaal. De leerling kan met het hele lichaam bewegen op muziek. De leerling kan bewegen op de puls van de muziek. De leerling kan met het lichaam reageren op de sfeer van de muziek.
- Afhankelijk van de betekenisbouwsteen: eventueel sjaaltjes of doekjes.
Zo kom je op ideeën
onderzoek
Zeg ja
De leerling kan creëren door op zo veel mogelijk ideeën ja te zeggen.
Toelichting:
Soms word je tegengehouden in je creativiteit doordat je je ideeën ‘stom’ of ‘niet goed genoeg’ vindt. Door op alles ja te zeggen kom je er soms achter dat ideeën die je in eerste instantie ‘stom’ of ‘niet goed genoeg’ vond, toch best wel goed werken!
Toelichting:
Soms word je tegengehouden in je creativiteit doordat je je ideeën ‘stom’ of ‘niet goed genoeg’ vindt. Door op alles ja te zeggen kom je er soms achter dat ideeën die je in eerste instantie ‘stom’ of ‘niet goed genoeg’ vond, toch best wel goed werken!
- Je hebt voor dit onderzoek geen apart materiaal nodig.