Groep 5-6Muziek
Voetbalyells
Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis
Voetbalyells
- Was de yell geschikt om een voetbalteam aan te moedigen? Waarom wel/niet?
- Paste de yell op de beat en bestond hij uit vier zinnen?
muziekaspect
Ritme
- Had het ritme veel korte of lange tonen? En had het ritme een rust?
- Was het ritme verassend? Waarom?
werkwijze
Rappen
- Zat er flow in de rap? Waarom wel/niet?
- Werd er gerijmd in de rap? Of hadden de woorden dezelfde klanken?
- Werd er vooral snel of langzaam gerapt?
- Werd er gerapt met intonatie en expressie?
werkwijze
Bodypercussie
- Hoe is het lichaam gebruikt als instrument? Welke geluiden zijn er gemaakt?
- Welke geluiden werkten goed? Waarom?
onderzoek
Brainstorm
- Welke woorden zag je bij het woordweb of het associatiespel over het thema terug?
- Aan welke geluiden moest je denken bij het thema?
- Welke woorden heb je gebruikt in je creatie?
- Hielp de brainstorm om op ideeën en associaties te komen?

Alweer een beetje creatiever geworden!