Groep 5-6Muziek

Voetbalyells

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Voetbalyells

  • Was de yell geschikt om een voetbalteam aan te moedigen? Waarom wel/niet?
  • Paste de yell op de beat en bestond hij uit vier zinnen?
muziekaspect

Ritme

  • Had het ritme veel korte of lange tonen? En had het ritme een rust? 
  • Was het ritme verassend? Waarom?
werkwijze

Rappen

  • Zat er flow in de rap? Waarom wel/niet? 
  • Werd er gerijmd in de rap? Of hadden de woorden dezelfde klanken?
  • Werd er vooral snel of langzaam gerapt?
  • Werd er gerapt met intonatie en expressie?
werkwijze

Bodypercussie

  • Hoe is het lichaam gebruikt als instrument? Welke geluiden zijn er gemaakt?
  • Welke geluiden werkten goed? Waarom?
onderzoek

Brainstorm

  • Welke woorden zag je bij het woordweb of het associatiespel over het thema terug?
  • Aan welke geluiden moest je denken bij het thema?
  • Welke woorden heb je gebruikt in je creatie?
  • Hielp de brainstorm om op ideeën en associaties te komen?
Alweer een beetje creatiever geworden!