Groep 3-4Muziek
Het weerbericht
Terugkijken: wat hebben we geleerd?
betekenis
Het weerbericht
- Kon je de weersvoorspelling terug horen in het muziekstuk?
- Welke geluiden van het weerbericht zijn je opgevallen?
- Kon je de weersvoorspelling terug zien in de notatie?
muziekaspect
Tempo
- Was de muziek snel of juist langzaam?
muziekaspect
Dynamiek
- Was de muziek zacht of hard? Of misschien wel hard en zacht? Waaraan hoorde je dat?
werkwijze
Grafische notatie
- Hoe zien de muziekaspecten in de grafische notatie eruit? Denk aan:
- hoog-laag
- hard-zacht
- snel-langzaam
- kort-lang
- Kon je de grafische notatie uitvoeren / volgen?
werkwijze
Bodypercussie
- Hoe is het lichaam gebruikt als instrument? Welke geluiden zijn er gemaakt?
- Welke geluiden werkten goed? Waarom?
onderzoek
Brainstorm
- Welke woorden zag je bij het woordweb of het associatiespel over het thema terug?
- Aan welke geluiden moest je denken bij het thema?
- Welke woorden heb je gebruikt in je creatie?
- Hielp de brainstorm om op ideeën en associaties te komen?
Alweer een beetje creatiever geworden!