Groep 3-4Muziek

Het weerbericht

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Het weerbericht

  • Kon je de weersvoorspelling terug horen in het muziekstuk? 
  • Welke geluiden van het weerbericht zijn je opgevallen?
  • Kon je de weersvoorspelling terug zien in de notatie?
muziekaspect

Tempo

  • Was de muziek snel of juist langzaam? 
muziekaspect

Dynamiek

  • Was de muziek zacht of hard? Of misschien wel hard en zacht? Waaraan hoorde je dat?
werkwijze

Grafische notatie

  • Hoe zien de muziekaspecten in de grafische notatie eruit? Denk aan:
    • hoog-laag
    • hard-zacht
    • snel-langzaam
    • kort-lang
  • Kon je de grafische notatie uitvoeren / volgen?
werkwijze

Lichaamspercussie

  • Welke lichaamsdelen werden gebruikt als instrument?
  • Welke geluiden werkten goed? Waarom?
onderzoek

Brainstorm

  • Welke woorden zag je bij het woordweb of het associatiespel over het thema terug?
  • Aan welke geluiden moest je denken bij het thema?
  • Welke woorden heb je gebruikt in je creatie?
  • Hielp de brainstorm om op ideeën en associaties te komen?
Alweer een beetje creatiever geworden!