Groep 5-6Drama
Wie is de Pip?
Terugkijken: wat hebben we geleerd?
betekenis
Wie is de Pip?
- Was het slim dat ze op Pip-mode hebben gereageerd?
- Hoe hadden ze het anders kunnen aanpakken?
- Had het ook anders kunnen aflopen?
vorm
Houding
- Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat?
- Kun je zien hoe oud de speler is? Waaraan zie je dat?
- Kun je een karaktertrek herkennen in de lichaamshouding? Waaraan zie je dat?
vorm
Stem
- Past de stem van de speler bij het karakter?
- Heeft de stem een 'natuurlijke' klank of wordt er een stemmetje getrokken?
werkwijze
Acteerspel
- Wat was sterk geacteerd? Hoe verklaar je dat (denk hierbij ook aan de pictogrammen/vormaspecten).
- Heb je als publiek/kijker een voorkeur voor bepaald soort acteerspel?
onderzoek
Combineer er op los
- Hoeveel ideeën heb je (met je duo) bedacht?
- Welk idee is uniek?
- Welk idee spreekt je het meeste aan en waarom?
Alweer een beetje creatiever geworden!