Groep 5-6Drama

Wie is de Pip?

Terugkijken: wat hebben we geleerd?

betekenis

Wie is de Pip?

  • Was het slim dat ze op Pip-mode hebben gereageerd? 
  • Hoe hadden ze het anders kunnen aanpakken? 
  • Had het ook anders kunnen aflopen? 
vorm

Houding

  • Kun je aangeven wat de speler voelt? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je zien hoe oud de speler is? Waaraan zie je dat? 
  • Kun je een karaktertrek herkennen in de lichaamshouding? Waaraan zie je dat? 
vorm

Stem

  • Past de stem van de speler bij het karakter? 
  • Heeft de stem een 'natuurlijke' klank of wordt er een stemmetje getrokken?
werkwijze

Acteerspel

  • Wat was sterk geacteerd? Hoe verklaar je dat (denk hierbij ook aan de pictogrammen/vormaspecten). 
  • Heb je als publiek/kijker een voorkeur voor bepaald soort acteerspel? 
onderzoek

Combineer er op los

  • Hoeveel ideeën heb je (met je duo) bedacht?
  • Welk idee is uniek?
  • Welk idee spreekt je het meeste aan en waarom?
Alweer een beetje creatiever geworden!